středa 1. ledna 2014

Domácí lískooříškové mléko

Oříšková mléka jsou skvělá náhrada za živočišná mléka. Pokud člověk musí vysadit kravské mléko, bylo by hodně finančně náročné pořád kupovat v obchodě různá rostlinná mléka (mandlové, rýžové, kešu, atd). A hlavně by to bylo zbytečné, vždyť výroba tohoto mléka je TAK jednoduchá! :)

Dnes mám pro vás lískooříškové mléko. Tentokrát jsem ničím nepřislazovala, ani vanilkové aroma jsem nepřidala. Pravdou je, že i bez slazení mi to mléko chutnalo, lískové oříšky mají velmi specifickou chuť.

Na 1 litr a 1 malou konvičku potřebujeme:
2 hrnky lískových oříšků
4 hrnky vody

Lískové oříšky necháme namočené ve vodě přes noc.

Poté vodu slijeme, oříšky dáme do mixéru, zalijeme 4 hrnky vody a asi 2-3 minutky mixujeme.


 Teď přichází na řadu ta fyzicky náročnější část - vymačkávání mléka. Tentokrát jsem napřed použila jen cedník, aby už nebylo tolik té oříškové hmoty v kapesníku, ale v cedníku to nešlo vymačkat tak dobře, jako přes kapesník. Takže nakonec jsem stejně všechno zase přesypala do čistého kapesníku a mačkala a mačkala.
Postup je tedy takový, že přes cedník přehodím čistý kapesník (používám ho jen k tomuto účelu) nebo jinou látku, přes kterou by to šlo. Pak naliju část oříškové směsi z mixéru a mačkám.


Uvedená dávka vystačila na 1 láhev (1 litr) a tuhle rozkošnou mini konvičku :)



Pokud nejste zvyklí na chuť lískooříškového mléka, klidně si ho přislaďte medem, javorovým sirupem nebo tekutou stévií.

Dobrou chuť! ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla