pondělí 30. prosince 2013

Losos s jasmínovou rýží + premiéra rýžovaru

 Přiznám se, že se začínám obávat, že mě pečení a vaření až moc definuje. K Vánocům jsem dostala rýžovar, 1 velkou kuchařku o citlivé kuchyni (bezlepkové recepty), 1 malou kuchařku s dezerty, a kalendář s recepty :D :D Ale jsem samozřejmě za všechny dárky vděčná a třeba z rýžovaru jsem měla opravdovou radost! (Vůbec mi nevadí dostat dárkem spotřebič do kuchyně, ty zlaté náušnice s malým briliantem můžu dostat i na narozky že ;-) )


Takže moje první dojmy z rýžovaru - fakt dobrá věc. Rýži vaříme téměř každý den, a výhoda rýžovaru je ta, že se o ni vůbec nemusím starat. Stačí jen odhadnout poměr rýže a vody, což může být ze začátku trochu problém, protože množství vody se u různých druhů rýže může lišit. Ale nic mi neutíká a nešpiní plotnu, nemusím u hrnce stát a hlídat to. Až se voda vypaří, hrnec se sám přepne do módu udržování teploty, takže rýže by se neměla rozvařit. Zespodu byla trošičku přichycená, ale vůbec ne připálená, možná to jen chtělo ještě přidat trošku vody.


Fakt jsme se s manželem těšili na tenhle posváteční oběd - po všech těch řízkách s bramborovým salátem tohle byla opravdu příjemná změna! :) Další výhodu tohoto jídla ocení krabičkáři - kdybychom neměli dovolenou a šli do práce, losos s jasmínovou rýží je jídlo, kterému takovéto krabičkování vůbec nevadí.

Potřebujeme:
2 plátky lososa
koření dle chuti - já dávám provensálkou směs a sůl
1 lžička rozpuštěného kokosového oleje

jasmínová rýže uvařená dle návodu - já dala 2 odměrky (odměrka byla součástí rýžovaru), 2x 160 ml, ale bylo to víc než 2 porce, spíš tak 3 porce minimálně. zalila jsem 3 odměrkami vody + 40ml, přisypala 1/2 lžičky soli a nechala rýžovar pracovat :)

Lososa tedy okořeníme (můžeme klidně jen sůl a pepř, já ale dávám i provensálskou směs) a osmažíme na 1 lžičce kokosového oleje nebo dáme péct do trouby.
Mám dobrou pánev, kde opravdu tuku nemusí být moc, takže jsem zvolila tuto variantu :) Losos pak pustí trochu tuku, takže suché to určitě nebude :)


Na závěr jsem rýži pokapala sójovou omáčkou a posypala chia semínky (neměla jsem doma sezamová semínka, ale tohle bylo dost podobné).

No, zkrátka, tohle je jedno z mých nejoblíbenějších jídel!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla