středa 25. prosince 2013

Snídaně šampionů 003: Overnight oats

Nejsem si úplně jistá, jak do češtiny přeložit spojení "overnight oats" tak, aby to znělo přijatelně... Ale vlastně to asi ani není potřeba, nemám ráda překládání do češtiny za každou cenu :) Overnight oats je tedy v podstatě taková kaše z ovesných vloček, která se ale nevaří, nýbrž se nechá v lednici přes noc.

Variací je neskutečně mnoho - já jsem si oblíbila tuto kombinaci banánu a karobu.Neděste se, že směs bude zpočátku hodně tekutá; chia semínka a mletá lněná semínka vlhkost pohltí a do rána zůstane jen hustá kaše. :)

Na 2 porce:
3/4 hrnku ovesných vloček (můžete dát i bezlepkové)
2 lžičky karobu
2 lžíce chia semínek
2 lžíce strouhaného kokosu
1 vrchovatá lžíce mletých lněných semínek
2 rozmačkané banány
1 lžíce oříškového másla (mandlové máslo je můj nový favorit! recept ZDE)
3/4 - 1 hrnek rostlinného mléka (použila jsem sójové - Alpro Soya, zatím nejlépe chutnající kupované sójové mléko co znám)
1 - 2 lžíce javorového sirupu na doslazení

1. Smícháme suché suroviny - ovesné vločky, karob, chia semínka, mletá lněná semínka, strouhaný kokos.


 2. Poté přidáme rozmačkaný banán, mandlové máslo (nebo jiné oříškové máslo) a zalijeme rostlinným mlékem.


3. Podle vlastní chuti (ale s mírou!) dosladíme sirupem dle vlastního výběru nebo stévií. Směs je trochu tekutější, toto je foceno až po pár hodinách v lednici.



Tak, a máme další snídani šampionů, která je navíc hotová za 10 minut i s mačkáním banánu vidličkou :) Rýžovou kaši děláme na snídani nejčastěji, ale přece jen je s tím víc práce, protože ji musím pořád hlídat aby mi "neutekla" na sporák. I když, na Vánoce jsem od manžela dostala rýžovar, tak mi tohle udělátko snad usnadní i to vaření rýže :))

Blogpost o Vánocích přijde brzy! Zatím užívejte volno a mlsání :) A když vám bude ze všech těch řízků a salátu těžko, namixujte si Green Monster smoothie, recept ZDE ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla