čtvrtek 9. ledna 2014

Naše první Vánoce


Říkám si, že by bylo vhodné napsat nějaký příspěvek o tom, jak proběhly naše Vánoce, aby tenhle blog nebyl jen o mém experimentování v kuchyni. Jídlo a vaření je velká část mého života, ale určitě ne největší :) A Bůh nám dal krásné společně prožité Vánoce, tak proč se s vámi o to nepodělit...

Letos to byly první Vánoce, které jsme prožili jako manželka a manžel. To byla veliká změna! Předtím jsme spolu vždy byli na Štědrý den aspoň chvilku, ale potom jsme se každý rozjeli do svých rodin. Tento rok jsme s manželem byli na Štědrý den sami dva :) Musím říct, že jsem se na to těšila. Mohla jsem si nazdobit stromeček kdy a jak jsem chtěla - cca 2 týdny před Vánocemi. Líbí se mi, když je stromeček nazdobený třeba i celý prosinec, protože si tak potom mnohem víc užiju tu vánoční atmosféru. Letos jsem byla pověřená plánováním a organizováním společného firemního Vánočního večírku pro dvě firmy, takže jsem až do 13. prosince neměla na žádné vánoční pečení a zdobení stromečku ani pomyšlení, ale vše dobře dopadlo, a tak jsme necelé dva týdny před Vánocemi měli připravený stromeček, a pod ním postupně přibývaly dárky. :)

Pekla jsem jen perníčky, se kterými Ivo (manžel) řádně pomáhal - a ne jen ujídání, ale hlavně to vykrajování a zdobení! Taky jsem upekla thumbprint cookies, ale bohužel jsme se jich ani nedotkly a ještě v krabici leží dodnes :D Asi jsme prostě byli naslazení už dost z čokoládek ze stromečku a cukroví od maminek. Dokonce jsem poprvé v životě vyhazovala mini cheesecaky, protože byly moc dlouho v ledničce!! Příští rok udělám zázvorky a trochu perníčků, a tím to asi končí. A jeden cheesecake během svátků možná...

                                 První bramborový salát!
       První domácí vánočka + domácí jablečné máslo (apple butter)... jednoduše hodně rozvařenej a rozmixovanej kompot :D

Uvařila jsem podle manželova přání na večeři kuřecí řízky s bramborovým salátem, a podle mého přání na oběd zelňačku. Po svátcích jsme se strašně těšili na něco jiného než na řízky s bramborovým salátem. Dali jsme si lososa s jasmínovou rýží, což už tu jako blogpost bylo. Chuťovka :) Využila jsem rýžovar, který jsem dostala pod stromeček, jelikož se z nás stali rýžožrouti :D I kuchařku (jako knížku, ne osobu!) jsem pod stromeček dostala! Vlastně bylo hodně takových praktických dárků (ze kterých jsem ale měla fakt radost!), tak třeba příště se to vyváží, a bude tam pro mě i šperk nebo nějaká další blbůstka - líbí se mi, že si u takových dárků vždycky vzpomenu, že jsem je dostala na Vánoce, je to taková připomínka. U těch praktických dárků si to člověk až tak neuvědomí. :) 

                              Štědrovečerní stůl (bramborový salát, řízky, pomerančový džus).

Nějaké tradiční tradice asi nebudeme praktikovat ani v budoucnu, ale chtěla bych vytvořit tradice jen naše! Třeba obejít sousedy s cukrovím a popřát jim (manželův nápad)... uvidíme. Ve sboru byla půlnoční, ale nešli jsme tam, ani nevím proč. Bylo fajn být v pohodě doma, v klidu, koukat na pohádku nebo seriál, a užívat si společnost jeden druhého.

Taky jsme měly s holkama v neděli před Vánocemi holčičí párty na KOSTELu Jinak. Byl to tak požehnaný čas, kdy jsme všechny mluvili o tom, za co jsme vděčné z předchozího roku, a měly jsme prostě moc příjemný čas spolu, ještě umocněný úžasným vánočním dárkem! :D Když se manžel ptal, co na takové akci budem dělat, odpověděla jsem něco jako: "Kecat, kecat, pak jíst, pak zase kecat, pít kafe, zase kecat.. " My holky si prostě musíme popovídat a probrat to, z čeho máme radost a z čeho slzy. 




Taky jsme si o vánočních prázdninách udělali čas zajít na bruslák, nato jsme si šli do Alberta koupit nanuka, kterého Ivo jedl po cestě :D prostě typický leden že?!

                                                                                                                   

Snad vás to příliš nenudilo :D Klidně napište do komentářů, jaké Vánoce jste měli vy! :)



           Příjemná projížďka na bruslích!                                             Chystání k rodičům na oběd :)

2 komentáře:

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla