pátek 21. srpna 2015

Brokolicové koláčky

Vždycky si lámu hlavu s tím, co vařit o víkendu, a co vařit do práce. Miluju jídlo, které si můžu jednoduše vzít s sebou do kabelky :) A tyhle brokolicové koláčky jsou úžasně variabilní, jednoduché a výborné!


Ingredience:
1/2 hlávky brokolice, najemno nasekané v mixéru
1 hrnek pyré ze sladké brambory
7 cm kousek pórku
60g najemno nastrouhaného čedaru
4 vejce
sůl, pepř
1 lžička česnekového prášku
špetka chilli
10 plátků opečené slaniny, nakrájených na kousky
10-20g parmezánu (Gran Moravia) - dovnitř nebo na posypání


Postup je velice jednoduchý - všechny ingredience smícháme dohromady, důkladně promícháme a okořeníme. Naposledy jsem neměla k dispozici pyré ze sladké brambory, a tak jsem použila 1/3 hrnku dýňového pyré a 3 uvařené rozmačkané brambory :)

Hmotu rozdělíme do muffinového plechu vymazaného olejem nebo máslem, a lžící uhladíme. Toto množství mi vystačilo přesně na 12 ks koláčků, tedy 1 celý plech. Pečeme 25-30 minut na 180°. Nakonec můžeme posypat strouhaným parmezánem. Necháme vychladnout a pak opatrně vyjmene z plechu - okraje jsem musela ořezat trochu nožem, tak opatrně!


Každopádně tohle chutnalo i manželovi, a to ani nepoznal že je v tom dýně :D Koláčky jsou vhodné k obědu, svačině, večeři i třeba snídani (ale já radši sladké snídaně). Každopádně sem brzy přidám i nějakou variaci, například z květáku, nebo s tuňákem.. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla