sobota 1. srpna 2015

Domácí kokosové mléko

Nechápu, proč mě to nenapadlo dřív! :) Udělat domácí kokosové mléko s dvěma ingrediencemi - strouhaný kokos a voda. Bez těch dalších složek, které jsou v každé plechovce. Domácí mi vydrželo přes týden v ledničce bez zkažení...

Nejspíš by z něj nešla vyšlehat kokosová smetana, i když při druhém pokusu se ve sklenici vytvořilo i pěkné kolečko "smetany", ze které by to nejspíš šlo :) Poprvé se mi smetana nevytvořila - přisuzuji to tomu, že při druhém pokusu kokosové mléko "ždímal" v látkovém kapesníku (používaném striktně na výrobu rostlinného mléka ;-) ) můj manžel, takže na to byla použita větší síla, než bych vynaložila já. :)



 
Každopádně domácí kokosové mléko u mě teď vede, protože za prvé - miluju chuť kokosu, za druhé vyjde oproti oříškovým mlékům fakt levně, a za třetí - příprava je fakt primitivní, nemusíte nic namáčet přes noc.


Ingredience:
2 hrnky strouhaného kokosu
4 hrnky teplé vody

Kokos jsem ve stolním mixéru zalila teplou vodou (40°-60°), chvilku nechala odstát, a pak minutu mixovala.

Až směs trošku vychladla, přelila jsem ji do cedníku s velkým kapesníkem (cedník proto, že se to dobře nalévá), a pak už stačí jen ždímat a ždímat..


Kokosovou hmotu nevyhazujte, můžete ji použít třeba do sušenek, do snídaňové kaše, nebo do muffinů, případně zmrazit pokud nespotřebujete hned.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla