pátek 14. srpna 2015

10 pozitivních věcí na mém těhotenství

Tenhle článek bude spíš pro ženy, protože jak už nadpis napovídá, vyjmenuju 10 pozitiv, která mi těhotenství přineslo. Všude vidím zmiňované spíš ty negativní věci, a jak se porod už pomalu ale jiště blíží, chci se soustředit spíš na to dobré a zůstat v pohodě, nad věcí, a neztratit smysl pro humor (nebo sarkasmus?)...

první rodinné selfie ;-)

1. Krásná pleť
Někdo v těhotenství vypadá jako puberťák, já měla problém s akné do těhotenství, ale v podstatě od začátku se mi pleť sama od sebe (asi těma hormonama?) vyhladila a mám pocit, že od dětství jsem tak krásnou pleť neměla, až na nějaké výjimky. No, už se děsím, jak zas budu vypadat po porodu. Ale teď si to užívám :)


2. Nové oblečení
Jak bříško rostlo, začaly mi být malé mé oblíbené košile, kalhoty, trička, tepláky, šaty do "áčka", atd.. což, přiznám se, bylo někdy dost depresivní. Ale zase jsem si mohla koupit pár nových kousků oblečení, což tu depresi zmírnilo :D Jsem ráda, že bříško roste přes léto, a já tak často nosím svou "netěhotenskou" geniálně natahovací sukni, "netěhotenská" tílka, legíny (jen ze začátku, teď už si musím koupit těhotenské), a prostě pohodlné oblečení.




3. Nakupování mini pidi oblečení pro malýho
Asi nikdy jsem neměla větší radost z nakupování oblečení a bot, jako když jsem nakupovala pro našeho Preclíčka. Ty malinkatý věci jsou tak roztomilý, že mě dojímá už jen představa, jak v tom asi bude vypadat :D Když to ještě k tomu koupíte se slevou nové, nebo za symbolickou cenu od známých... to se prostě nakupuje jedna radost :)


4. 9 měsíců bez menstruace
Dámy určitě chápou. Být tři čtvrtě roku bez menstruace, bez PMS, bez menstruačních křečí v břiše, s tím spojených bolestí hlavy, apod.. No užívám si to. Někdo by mohl říct, že celý těhotenství je takový dlouhý PMS.. :D Ale néé pořád :) Vůbec mi teda nechybí tahat všude sebou tampony a myslet na to kdy to mám zase dostat..


5. Můžu jíst co chci... neměla bych, ale můžu
Samozřejmě, že v těhotenství by se mělo trošku víc jíst (asi o 300kcal navíc) - nejíst za dva, ale dvakrát zdravěji :) No, nebudu vám nic nalhávat, mega zdravě jsem teda rozhodně nejedla :D zezačátku mi pomáhaly proti mírným nevolnsotem zázvorový lízátka a Coca Cola. Neustále jsem měla chuť na tunu ananasu a melounu.. sladkosti taky jím, ale neřekla bych víc než obvykle (i když teda byla chvíle, kdy jsem do sebe cpala takové to zahuštěné mléko v modré tubě-Piknik). No každopádně ale v těhotenství se necítím tak "omezovaná" v tom, jak jím. Je to takový ten styl "však jsi těhotná, teď můžeš", což teda asi není úplně dobře... ale proč se stresovat, že :)


6. Poznávání něčeho úplně nového
Těhotenství je dobrodrůžo :) A miluju tenhle čas, kdy poznávám tuhle novou roli, kterou od Boha dostávám - ať už jde o první pohyby miminka, první kopance miminka nebo jak roste bříško... Všechno je nové a vzrušující. Pročítám maminkovské sociální sítě (haha, je to úplně jiný baby universe), ale buď jsem divná a nebaví mě to, nebo to prostě přijde až po porodu.. Kdybych někdy vyslovila nebo napsala v konverzaci slovo "mudra" (to je asi nejhorší ze všech podle mě), "mimísek" nebo "manža", prosím zabte mě :D xD Zkoušela jsem koukat na nějaký mama blogy na youtube nebo blogspotu, ale nenašla jsem snad ani jeden, co by mi nepřišel ujetej :D Nebo to prostě všechny maminky na mateřské takhle blbnou? To mi připomeňte třeba za půl roku jo?


Úžasný taky je poznávat mého muže skrz celou tuhle novou situaci pro nás, a stejně jako se já připravuju na to být mámou, on se připravuje na roli tatínka - zatím to teda zvládá skvěle... uvidíme u porodu ;-) Ale nemám vůbec strach, vím že bude super táta i obětavý manžel. Začali jsme s předporodním kurzem, a po prvním setkání mi v autě komentoval obrázek, který porodní asistentka využila k povídání o nástřihu hráze: "No, já bejt ženská, tak do toho teda rozhodně nejdu." :D Myslím, že pokud budeme rodit normálně bez císaře, tak budu mít nejvtipnější porod jakej tam kdy viděli... Ale jsem neskutečně ráda za tyhle jeho vtipný, rádobyvtipný, sakrastický a blbý kecy, protože mě to na 99% dokáže rozesmát a rozptýlit, což se u kontrakcí může hodit.

7. Odpadá dilema, v jaké poloze budu spát :D
Jak začalo bříško růst, je logické, že se mi spalo líp na boku, většinou na tom levém (otočená obličejem k manželovi :) ) Na břichu nikdy neusínám, ale těším se až zase budu mít tu možnost. Nejvíc stejně usínám na zádech. Každopádně teď mi to dilema odpadlo, protože jediná možná poloha je na boku s bříškem podepřeným peřinou.


8. Zájem ostatních lidí
Potěší to, když se o vás ostatní zajímají víc než dřív :) Ptají se vás jak se máte, a jak se má miminko, a jestli už kupujete výbavičku a co už všechno máte, a jak se bude jmenovat... A nevadí mi, ani když říkám po dvacáté tu stejnou věc, těší mě to. Asi jsem se ještě nesetkala s žádnými těmi nežádoucími komentáři typu "Nečekáš náhodou dvojčata?" nebo "Tys teda pořádně přibrala, co?".. takže zatím pohodaaa :)


                                                                      26.tt


9. Spánek
První trimestr jsem byla tak unavená, že jsem byla schopná usnout po práci nebo v 8 večer.. Haha, jako by moje tělo chtělo "naspat" něco do zásoby - kéž by to tak fungovalo! Stejně tak i v druhém trimestru spánek naprosto v pohodě, jen občas jsem se vzbudila ve 3 ráno a šla se napít vody (bylo horko) - ale většinou jsem prostě večer usnula a ráno se probudila. Srpnová horka mě trochu zmáhají, ale myslím že zhruba stejně by mě to zmáhalo i kdybych těhotná nebyla :D


10. Prsa
To nejlepší na konec? Nééé... Ale najednou si musím víc hlídat výstřih a podprsenky jsou mi malé. Není to tak moc, aby mi to vadilo nebo překáželo, a manžel je nadmíru spokojen :D Tak uvidíme jaká sexbomba budu po porodu..


Možná mě ještě ke konci třetího trimestru přemůže nepohodlí a přihodím i nějaký článek o negativních aspektech těhotenství... ale doufejme že ne! 
Musím říct, že zatím si teda nedovedu představit být najednou doma s miminkem, nechodit do práce a celý den se věnovat malýmu, úklidu, nebo dospávání. Ale určitě si brzy zvyknu - a už se moc těším, až Oliver bude s námi :)  
 

2 komentáře:

  1. To je miloučké!! <3 Jsem ráda, že si to tak užíváš, jednou budu chodit pro rady:))

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě Moni! :) No teď 11 dní do termínu a už začalo být nepohodlný, ale pořád docela fajn :D

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla