neděle 11. října 2015

Cuketový chlebíček

Nastala moje oblíbená sezóna - cukety a dýně, kam se podívám :) I když nemáme vlastní zahrádku, každou chvíli se mi v kuchyni od někoho objeví domácí cuketa, a tento rok snad dostanu i domácí dýně od tatínka. Jsem za to strašně ráda, ale vždycky si lámu hlavu, jak to zpracovat, baví mě vymýšlet něco nového co jsme třeba ještě nejedli... a tak vlastně vznikl i tento recept.


Tentokrát jsem namíchala různé mouky, protože jsem chtěla použít zbytky, ale určitě by to fungovalo i s použitím obyčejné mouky místo ovesné a pohankové - tedy dohromady 1,5 hrnku celozrnné a 1,5 hrnku obyčejné mouky :) 


Ingredience:
1 a 1/2 hrnku celozrnné pšeničné mouky (cca 220g)
1/2 hrnku ovesné mouky (najemno namletých ovesných vloček, cca 60g)
1/2 hrnku pohankové mouky (cca 60g)
1/2 hrnku polohrubé mouky (cca 80g)
1 lžička skořice
1/2 lžičky perníkového koření
1/2 lžičky mletého zázvorového prášku
1/2 lžičky soli
2-3 lžičky kypřicího prášku
1 vrchovatá lžička kakaa (ca 10g)
3 vejce
1 hrnek třtinového cukru
3/4 hrnku oleje
1/2 - 3/4 hrnku nasekaných ořechů (použila jsem mandle + vlašské)
400 g vymačkané jemně nastrouhané cukety (váha 400g byla po vymačkání co nejvíce vody!!)
1/2 hrnku jablečného másla/pyré/neslazené jablečné přesnídávky (recept ZDE)

V jedné míse smícháme suché ingredience - mouky, koření, sůl, kypřicí prášek, kakao. Vejce chvilku vyšleháme s cukrem a olejem, přidáme jemně nasekané ořechy (dle preference), důkladně vymačkanou cuketu a jablečné máslo, a znovu promixujeme tak, aby se ingredience spojily. Nakonec postupně přidáváme směs z mouky a koření.

Ve chlebíčkové formě pečeme na 180° asi hodinu, ale to záleží na konkrétní troubě. Zkusíme napřed propíchnout špejlí - jestli je chlebíček upečený, špejle vyjde ven čistá.



Co se týče servírování, variací je nekonečně :D Na fotkách je plátek cuketového chlebíčku potřený domácím mandlovým máslem s kakaem + kolečka banánu, na spodní fotce je kakaová sezamová pasta koupená v rámci řeckého týdne v Lidlu - výborná, mimochodem! Dál mě jako topping napadá třeba řecký jogurt+ovoce, arašídové máslo nebo jakékoli jiné oříškové máslo, tvaroh s medem, marmeláda...



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla