středa 19. března 2014

Domácí zmrzlina ze zeleného čaje Matcha

Tak schválně, kdo z vás někdy dělal doma zmrzlinu? :)
Myslím, že moc lidí by ruku nezvedlo... každopádně já už nějaký čas měla na svém pomyslném seznamu právě tuto pochoutku. Pokud máte rádi zelený čaj, myslím si že by vám chutnala i tato zmrzlina. Přiznávám, není to úplně "dietní" jídlo... ale zastávám názor, že je to pořád lepší než kupovaná zmrzka, která má tisíc přísad, které mají místo jména číslo :D


Na čaji Matcha se mi líbí to, že jsou to čajové lístky rozemlety na úplně jemný prášek. Čaj, případně Matcha latté z mléka, se připravuje tak, že se v tekutině metličkou rozmíchá dávka zeleného prášku, a celé se to vypije - ne pouze odvar z listů, které vyhodíte do koše, ale vypijeme přímo čaj. Pro nás to znamená větší dávku antioxidantů a dalších prospěšných látek :)

Nevlastníte zmrzlinovač? Nevadí... já taky ne :) a i přesto bylo příprava velmi jednoduchá. Pojďme na to!





Ingredience:
2 hrnky smetany 30-40% (dala jsem menší kelímek 40% a velký kelímek 31%)
2-3 lžíce zeleného čaje Matcha (nevím, jestli by to šlo s nějakým jiným, doporučuji investovat to tohoto)
1/2 - 3/4 hrnku třtinového cukru
špetka soli
případně další cukr nebo stévie na doslazení (záleží kolik dáte čajového prášku)


1. Smetanu, cukr a sůl smícháme v hrnci, přidáme čajový prášek a metličkou důkladně rozmícháme.
Já jsem dala 3 lžíce a kousek, a výsledek byl hodně silné aroma, tak jsem musela přisladit. Příště až budu dělat tuto zmrzlinu znovu, určitě nedám víc než 2 lžíce Matcha čaje :)

2. Zahřejeme na plotně natolik, aby zmrzlinová směs začala pěnit (viz obrázek), ale aby nevařila (nesmí bublat).


3. Směs necháme vychladnout - například můžeme mísu s horkou směsí postavit na mísu s ledem abychom celý proces urychlili. Až má směs pokojovou teplotu, dáme cca na 1 hodinu do lednice. Najdeme vhodnou misku (nejlépe plastovou) a dáme do mrazáku.


4. Každých 30 minut zmrzlinu z mrazáku vyjmeme a důkladně promícháme lžící nebo mixérem. To zajistí, že zmrzlina bude hladká a nebudou tam zmrzlé krystalky.


5. Do této zmrzliny jsem přidala (do vychladlé směsi před fází v mrazáku) nadrobno nakrájené mintovo-čokoládové tyčinky z Lidlu + použila jsem je i  jako ozdobu. Upřímně, mintovou chuť úplně přebila chuť Matcha čaje, tudíž to bylo zbytečné... ale aspoň to vypadá hezky, ne? :)


Jaké neobvyklé příchutě zmrzliny se ještě dají vytvořit?

1 komentář:

  1. Zmrzlina vypadá parádně a podle ingrediencí to ani nevypadá náročně :-) . Já jsem domácí zmrzlinu nikdy nezkoušela "uvařit". Pokaždé jsme měli v mrazáku jen kupované nanuky a vloni jsme si koupili zmrzlinový stroj z Cesk, takže máme vlastní točenou zmrzlinu a té se žádná kopečková zmrzlina nebo nanuk nevyrovná :-) .

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti, připomínky a rady!
Pavla